W czasach niesłabnącej konkurencji na rynku farmaceutycznym, konwencjonalne metody działań marketingowych nie zawsze są skuteczne. Dlatego dość często eksperci od marketingu farmaceutycznego celują w przekazy na nośnikach zewnętrznych. Pobudzają one zainteresowanie odbiorców, ale nie jedynie. Wspomagają również kreowanie poglądów i zwalczanie utartych schematów w kwestii zdrowia i leczenia.
Renomowana agencja reklamowa musi podążać z duchem czasu. Rodzi to konieczność realizacji wyjątkowych koncepcji, typu kreatywne projekty w przestrzeni miejskiej. Takie formy promocji ciekawią przechodniów, nakłaniają ich do rozmyślań i nieraz pobudzają reakcje emocjonalne. Z takowych koncepcji korzysta niejedna agencja marketingu medycznego. Instalacje nakreślają jak rozwijać wiedzę w istotnych tematach zdrowotnych, typu na przykład badania kontrolne.
Ciekawym instrumentem marketingu farmaceutycznego są także kreatywne billboardy, jakie przyciągają zainteresowanie odbiorców. Tego typu przekaz uczy i zachęca do pewnego działania, na przykład troski o kondycję zdrowotną. Grupy farmaceutyczne powinny wobec tego zadbać o takie projektowanie identyfikacji wizualnej. Cennik takich usług zależny jest od zasięgu oraz materii projektu.
Niestandardowe kampanie na nośnikach zewnętrznych stanowią istotny element obszaru, jakim jest marketing placówki medycznej. Realizacja działań kreatywnych w przestrzeni miejskiej pomaga przedstawicielom branży wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć pacjentów. Spore znaczenie dla reklamy wytworów farmaceutycznych ma także projektowanie opakowań produktów. Artystycznie wykonane pudełka potrafią być nie tylko elementem informacyjnym, ale także niewielkim arcydziełem, jakie odbiorca z przyjemnością nabędzie.
Kreatywne kampanie outdoorowe mają zatem ogromną wartość dla produktywności marketingu w branży farmaceutycznej. Mogą znacząco wpływać na odbiór artykułów medycznych oraz nastawienie do aspektów zdrowotnych.